FIN Code Goed Bestuur

Goed nieuws! Onlangs kreeg stichting Goeie Grutten officieel het stempel van Code Goed Bestuur toegekend door de FIN (De branchevereniging van Fondsen en Foundations). Als stichting laten we daarmee zien dat wij belang hechten aan een goed bestuur, verbinden wij ons aan de normen zoals de FIN die met haar leden heeft vastgesteld en laten wij ons vrijwillig toetsen hierop. Voor de komende vier jaar zijn we met vlag en wimpel geslaagd.

Jacqueline Detiger (één van de drie bestuursleden van stichting Goeie Grutten): “De toetsing had wel wat voeten in aarde. Maar als bestuur doorloop je alle stappen en zorg je ervoor dat documenten en procedures op orde en helder zijn. En dat afspraken nageleefd worden. Het zorgt voor een stevige professionele basis van je fonds. Wij hebben goede aanbevelingen ontvangen van de toetser. Als bestuurder ben ik zeer tevreden dat wij nu ook officieel voldoen aan de FIN normen voor goed bestuur!”