Plant the Future diner 2022

Tijdens het tweede Plant The Future diner, op 13 oktober 2022 in Nieuwspoort, onderstreepte Minister Adema zich te willen inzetten voor de kabinetsdoelstelling rond ons eetpatroon, namelijk een 50/50 verhouding plantaardige/dierlijke eiwitten. Vicevoorzitter van de Europese Commissie Frans Timmermans, benadrukte tijdens deze avond de rol van de voedselomgeving in de eiwittransitie. Deze oproepen vinden veel steun aan de tafels waar bedrijfsleven, banken, supermarkten, boeren, wetenschap, NGO’s en politici van verschillende partijen zich hebben verzameld op initiatief van de Transitiecoalitie Voedsel (TcV). Onder de noemer ‘Plantaardig het Nieuwe Normaal’ werd aan de tafels nagedacht over de oproep van TcV kwartiermaker Natascha Kooiman om tot concrete maatregelen te komen. Jonathan Karpathios, Chef van The Farm Kitchen, liet de gasten aan tafel proeven hoe we zonder vlees, vis en zuivel naar een lekker en toekomstbestendig voedselpatroon kunnen. Marieke en Ilse waren als vertegenwoordigers van de stichting aanwezig samen met onder andere Stichting Doen 📷 by Transitie coalitie voedsel